سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه آنلاین و مزایای خرید اینترنتی اجناس

نظر

 

در ادامه چند نمونه از روش های بهترین روتین مراقبت از پوست صورت تقدیم حضورتان خواهد شد، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

به گزارش برنا، زندگی ما انسان‌ها بر اساس عادات مختلف ساخته شده است، از نوشیدن قهوه یا چای صبحگاهی گرفته تا تختی که در آن می‌خوابیم، همگی رفتارهای متدوال بدن ما را در طول روز نشان می‌دهند. در حالی که اصطلاح "عادت" اغلب بار معنایی منفی دارد، اما در نظر داشته باشید، می‌توانیم عادت هایی را ایجاد کنیم که برای سلامت بدن و پوست ما مفید هستند.

از ورزش و رژیم غذایی گرفته تا انتخاب محصولات مراقبت از پوست و آرایشی بهداشتی مناسب همگی به داشتن پوستی سالم و شفاف برای شما کمک می‌کند، این گزارش با همکاری وبسایت دکتر فارمو تهیه شده و در ادامه چند نمونه از روش های بهترین روتین مراقبت از پوست صورت تقدیم حضورتان خواهد شد، پس تا انتها همراه ما باشید.

شستن روزانه صورت

شستن صورت می‌تواند کثیفی، روغن، باکتری هایی که در پوست جمع شده و منافذ بزرگ را از بین ببرد. حتما توجه داشته باشید و هنگام بیدار شدن از خواب صورت خود را بشویید تا کثیفی‌ها و چربی‌ها به طور کامل از بین بروند. پیشنهاد می‌شود قبل از خواب هم برای پاک کردن آرایش صورت حتما با مواد بهداشتی مناسب آلودگی‌های صورت خود را بشویید. برای این کار می‌تونید از یک شستشودهنده ملایم و طبیعی مناسب برای پوست صورت استفاده کنید.

داشتن خواب کافی

خواب راحت و کافی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در حفظ سلامت بدن و به ویژه پوست صورت می‌باشد. بدن ما انسان‌ها در 24 ساعته شبانه روز به 7 الی 9 ساعت خواب برای بازیابی انرژی و تجدید قوا نیاز دارد. این ساعات لازم برای خوابیدن در طول یک روز را می‌توان به نیاز بدن و بازدید شبانه آن به یک چشمه جوانی تشبیه کرد. پوست بدن هنگام خواب کلاژن سازی را شروع می‌کند و بنابراین برای حفظ سلامت و داشتن خواب کافی، معمولا متخصصین به افراد توصیه می‌کنند که برنامه خواب ثابت در یک محیط خنک (65 درجه سانتیگراد) و ترجیحا تاریک داشته باشند. همچنین پیشنهاد می‌شود سه دقیقه قبل از خواب را به پاکسازی و شستشوی صورت بپردازید.

تنفس هوای پاکیزه

آلودگی شدید هوا، دود سیگار و عطرهای مصنوعی می‌تواند به سلامت پوست ما آسیب برساند، رادیکال های آزاد تاثیرات منفی را در فضا ایجاد کرده و باعث تحریک پوست هم می‌شوند. اگر نمی‌توانید از بودن در یک محیط آلوده اجتناب کنید، با محصولات مراقبتی و آرایشی مناسب به ترمیم بافت آسیب دیده پوست خود در اثر آلودگی بپردازید. همچنین استفاده از شوینده‌های طبیعی و ارگانیک که حاوی آنتی اکسیدان هستند به رفع آسیب هوای آلوده از پوست شما کمک می‌کنند.

استفاده از آنتی اکسیدان‌ها (Antioxidants)

همان طور که در قسمت قبلی توضیح دادیم، رادیکال‌های آزاد موجود در فضای اطراف باعث آسیب رساندن به پوست و بدن ما می‌شوند. این رادیکال ها به جز هوای آلوده از طریق غذاهای سرخ شده، الکل و آفت کش‌ها تولید می شوند. اما در این شرایط استفاده از انواعی از لوازم آرایشی و بهداشتی که دارای آنتی اکسیدان‌ هستند، می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کنند.

بهترین راه مراقبت از پوست با 9 توصیه دکتر فارمو

به علاوه مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مانند شکلات تلخ، زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و اسپند هم در خنثی کردن این مواد مضر نقش بسیار مهم دارند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی آنتی اکسیدان هستند، مانند ویتامین C، چای سبز، برگ زیتون، ریشه شیرین بیان و انار هم به همان اندازه مهم است.

لایه برداری پوست صورت

استفاده از مواد لایه بردار ملایم مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) که در اسیدهای میوه طبیعی یافت می شوند، می‌تواند به سلامت پوست کمک کند. به عبارت ساده تر می‌توان گفت که آلفا هیدروکسی اسیدها "چسب" طبیعی پوست هستند که سلول های مرده را نگه داشته و در خود حل می‌کنند و به آرامی آنها را بدون شستشو از بین می‌برند. اسیدهای آلفا هیدروکسی همچنین به عنوان یک مرطوب کننده قوی هم عمل کرده و در درمان جوش صورت هم نقش مهمی دارند.

ورزش منظم

بدون شک یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت بدن، دفع سموم و ایجاد در انسان داشتن یک برنامه ورزشی منظم است. ورزش کردن به افزایش جریان خون، جذب اکسیژن به داخل بدن و دور کردن رادیکال های آزاد از پوست کمک می‌کند، همچنین باعث کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب می‌شوند. نکته مهمی که نیاز هست تا آن را برای حفظ سلامت پوست خود به خاطر بسپرید، شستشوی صورت بعد از ورزش می‎باشد.

استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب کننده برای هر نوع پوستی لازم است. فرقی ندارد که دارای پوستی خشک، چرب، بالغ یا مستعد آکنه هستید، در تمام این شرایط مرطوب نگه داشتن پوست  به جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن کمک می‌کند، سلول های پوست را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد و از ایجاد خطوط و چین و چروک های ریز جلوگیری می‌کند.

بهترین راه مراقبت از پوست با 9 توصیه دکتر فارمو

نوشیدن آب کافی

مصرف آب کافی به تقویت داخلی پوست کمک کرده و باعث شادابی و طراوت می‌گردد. معمولا پوست کم آب کدر به نظر می‌رسد و دچار مشکلاتی مانند خارش، خشکی و نمایش بیشتر خصوص چین و چروک می‌گردد. الکل و قهوه از جمله مواردی هستند که باعث کم آبی بدن و پوست می‌شوند.

الکل و قهوه باعث کم آبی پوست می شود. نوشیدن آب زیاد پوست را هیدراته نگه داشته و می‌تواند به شما درخشندگی بدهد. خوردن میوه ها و سبزیجات، ورزش و خواب آرام همگی می‌توانند به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کنند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

آخرین پیشنهاد دکتر فارمو برای شما و به هنگام مراقبت از پوست صورت، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با کفیت می‌‎باشد. نور آفتاب  باعث پیری پوست شده و آفتاب بیش از حد می‌تواند آسیب‌های جدی را به وجود آورد و کم آبی بدن و تشکیل رادیکال های آزاد مضر را تشدید کند. در این شرایط استفاده کرم‌های ضد آفتاب خوب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، به ویژه زمانی که برای مدت طولانی در مقابل نور آفتاب هستید، ضروری است.

منبع: وبسایت دکتر فارمو - https://drpharmo.com